Hoe zou je dit het beste kunnen beschrijven op een factuur ?

Als je 2 en half uur per groep les gegeven hebt en dat 2 keer per week is 5 uur in totaal.
En als je dat acht weken lang gedaan hebt is het 40 uur in totaal. Maar hoe zou je dit het beste kunnen formuleren op een factuur ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Voorbeeld zoals ik het zou doen; 05-06-2010, van 10.00u tot 12.30u = 2.5u. 07-06-2010 ' 10.00u. 12.30 2.5u. __________ Totaal 5.0u. Toegevoegd na 1 minuut: In mijn uitgetypte stukje stond het netjes onder elkaar en nu is het een rommeltje.

Zou het gewoon per groep noemen Bijv: Groep 1 totaal: 2,5 uur per week Groep 2 totaal: 2,5 uur per week Totaal 4 weken: 40 uur En daar achter je bedragen zetten die je in rekening brengt Toegevoegd na 2 uur: Totaal 8 weken moet het zijn: 40 uur

Week 26 t/m 33 á 5.00 uur = 40 uur á € 120,- = € 4.800,-

Ik zou het specificeren per datum, vervolgens bij elkaar optellen den dit maal je uurbedrag. BTW wel apart vermelden als je BTW-plichtig bent. In Excel kun je wel mooi een factuur maken en houd je het overzichtelijk.

Als voormalig zzper zeg ik: factureer met vermelding van tijdstippen de uren en voor welke groep. Het is vervelend als er twijfel zou ontstaan, en zo kan dat nooit. Is altijd gelijk te vergelijken met de dagstaat van de groep en jouw agenda.

Het totaal aantal uren op de factuur zetten maal het tarief. Als je een urenstaat hebt laten tekenen deze als kopie bijvoegen zodat ze een specificatie hebben.

Hoi, kom zelf uit het onderwijs en kan me niet voorstellen dat je naast de lesuren geen voorbereidingstijd hebt gemaakt. Niet vergeten ook mee te nemen in je factuur hoor! Ook bij vaste leerkrachten zit dit in hun weektaak berekend!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100