Wanneer krijg ik mijjn aandeel in ouderdomspensioen van mjn ex partner?

We zijn op 5 januari 2021 gescheiden naar een huwelijk van 30 jaar. Hij is 61 en ik 55. Ik vraag me af wanneer krijg ik mijn 50% aandeel van zijn ouderdomspensioen. Zijn pensioenfondsen hebben alle nodige papieren gekregen voor de verdeling. Mijn vraag is: Krijg ik mijn aandeel wanneer hij zijn leeftijdpensioen bereikt of moet ik wachten tot ik mijn leeftdpensioen bereik?

3 jaar geleden

Antwoorden (1)

De pensioenuitvoerder van de ex-partner betaalt zijn of haar deel van het pensioen uit vanaf het moment dat de ex-partner met pensioen gaat.
Amadea
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Dat is iig de standaard afspraak, tenzij je in je echtscheidingsconvenant expliciet iets anders hebt geregeld.
Madine
3 jaar geleden
Bedankt voor uw snelle en duidelijke antwoord!
ronron1212
3 jaar geleden
Ze krijg alleen dat deel als ze met pensioen gaat over het pensioen dat is opgebouwd in de 30 jaar van het huwelijk de rest als er meer jaren pensioen is opgebouwd niet.
Amadea
3 jaar geleden
Nee, ronron1212. Als de ex-partner (veel) eerder met pensioen gaat krijgt zijn voormalige echtgenote vanaf dat moment haar deel van zijn in de gezamenlijke jaren opgebouwde pensioenrechten.