Is het legaal om via je werkgever 1 maand loon vrijwillig uit te stellen naar volgend jaar?

Is het legaal om via je werkgever 1 maand loon vrijwillig uit te stellen naar volgend jaar ivm te veel bijverdiensten bij studiefinanciering?(loon december uitbetalen samen met januari)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
ronron1212
4 jaar geleden
Dat kan niet je loon over december wordt gewoon in december verdient.
Pieterke
4 jaar geleden
Het lijkt me dat je dan problemen met de Belastingdienst kunt krijgen.

Antwoorden (2)

Nee want dan faudeerd zowel wekgever als werknemer
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Loon wordt genoten op het moment dat het betaald of verrekend wordt, ter beschikking wordt gesteld of rentedragend wordt (artikel 13, lid 1 letter a, wet op de Loonbelasting).
Loon wordt genoten als het vorderbaar en inbaar is (art 13, lid 1, letter b). Dat is in jouw geval van toepassing. Het is vorderbaar en inbaar in december. Dat je het niet vordert maakt niet uit. Want daarvoor is in artikel 13 lid 2 opgenomen dat indien het loon op een ongebruikelijk tijdstip wordt genoten daarmee geen rekening wordt gehouden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Wat is nou het antwoord?