Kan iemand die zonder werk is overstappen naar een andere hypotheekverstrekker?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Banken schatten het risico in dat ze met een restschuld blijven zitten. Onderdeel van dat risico is het inkomen, maar wat ook meeweegt is de waarde van het huis t.o.v. de lening. Het is niet per definitie zo dat je zonder werk geen hypotheek kunt krijgen. Mogelijk is er perspectief op werk of is de overwaarde groot genoeg en is een hypotheek geen probleem.
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk het niet tenzij iemand anders garant voor hem/haar zal staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal kan je zonder boete overstappen naar een andere vestrekker, als de rentevaste periode is afgelopen. Over de voorwaarden valt in het algemeen niets te zeggen. Ligt bijvoorbeeld o.a. aan de hoogte van je inkomen. Dat je geen werk hebt wil niet zeggen dat je geen inkomen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hypotheekverstrekkers zijn hier zeer huiverig in. Zeker de laatste jaren zijn de regels voor het verstrekken van een hypotheek zeer streng geworden. Ik verwacht niet dat het zal lukken een banmk te vinden die een hypotheek overneemt als de houder geen baan heeft.