Stel: ik bezit 10 miljoen euro..hoe kan ik dat het beste 'veilig' wegzetten?

Dit n.a.l dat banken die omvallen niet meer dan 100000 terug geven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Het depositogarantiestelsel garandeert tot 100.000 euro per bank, dus als je het hele bedrag 'veilig' op een spaarrekening wilt zetten, zul je bij 100 verschillende banken een rekening moeten openen. Dat is het veiligste. Had je zelf denk ik ook al uitgerekend :P

Echter, bij de huidige rentestand is de rente die je ontvangt op spaargeld niet veel meer dan een inflatiecorrectie. Moet je er als particulier belasting over betalen, dan teer je zelfs in.
Mijn advies; bedenk wat je leuk vindt, en ga eens naar de Kamer van Koophandel om te zien of er ergens een bedrijf te koop staat, met degelijk klantenbestand, in een branche die je aanspreekt. Dan zul je echter wel weer aan het werk moeten...
Heb je daar geen zin in, tien miljoen is al wel een bedrag waarbij het de moeite waard kan zijn een vermogensbeheerder aan het werk te zetten. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Bij diverse banken en ik zou gaan beleggen. En uiteraard uitgeven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goud kopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Historisch gezien is onroerend goed nog steeds een zeer solide belegging gebleken. Ik zou dus een groot gedeelte in onroerend goed gaan beleggen. Dan kan je zelf nog een onderscheid gaan maken in commercieel en niet commercieel onroerend goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staatsobligaties zijn vrij betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog steeds? Griekenland, Portugal, Spanje......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet dan natuurlijk wel een stabiel land kiezen ; -)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O ok :)
Geef het aan mij en ik geef het je terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Beloof je dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat beloof ik, stort het maar op rekening nummer....
capthavoc
13 jaar geleden
spreiding is beter geef mij de helft maar ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar dan krijg ik weer minder......als je mij nu ook een 10 mijloen van jou geeft dan kan ik meer verdienen.....en krijg je het daarna ook weer terug.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha , hoeveel rente levert het je op om een weekje 10 miljoen op je bankrekening te hebben ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10 miljoen a 2% = per week Eur 3846,15
Laten dan afspreken dat je van Eur 500 krijgt.
Oke?
spreiden, spreiden, spreiden. maar onroerend goed zou ik mijden, tenzij het op een blijvende toplocatie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een oude kous,of 10 oude kousen,of hoeveel je er maar nodig hebt en als een speer naar Bali! Het hoeft toch niet pe se meer te worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op tien banken een miljoen zet, hou je nog negen miljoen over als er een omvalt. - genoeg toch!

Maar je kunt ook een kluis huren om je miljoenen op te slaan. Je krijgt dan geen rente, maar heb je dat dan nog nodig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen niemand zeggen en onder je kus neer leggen..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een stuk land . Zet er een windmolen of een paar windmolens op ( moet je wel een vergunning voor hebben ) . Of zonnepanelen . Het land is van jou en de toekomstige "groene " regering zal je stroom subsidieëren . En je doet ook nog goed voor de Aarde !