Geen inkomen maar je heb schulde wat moet ik doen?

Ik heb een vraag ik heb nu geen inkomen maar ik moet toch een schulde betalen en ze hebben het al naar de incasso gestuurd en nu dreigt de incasso om het naar de deur waarde te sturen ik heb nu geen inkomen. Ik ben nu druk bezig om een werk tekrijgen maar dat gaat ook niet echt soepel. Dus ik kan het nu echt niet betalen,is er een bedrijf die me je kan helpen met zulke problemen want ik weet echt niet wat ik moet doen en ben echt bang dat de deurwaarder naar me toe komt. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Heb je dan geen ww of een bijstanduitkering? Je zal toch gewoon moeten betalen.
Ritsuka
6 jaar geleden
Heb je geen uitkering, schuldhulpverlening?
Erna55
6 jaar geleden
Hoe oud ben je ?
tinus1969
6 jaar geleden
Waar leef je van? Hoe betaal je je eten en huur?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben 18 en woon bij me oma het gaat om een fitness schulde die van 30 euro naar 500 euro is gestegen ben net klaar met me school dus nu ben ik druk bezig om een baantje te zoeken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
krantenwijkje wil wellicht helpen, supermarkt, uitzendwerk. schrijf je ergens in, met jouw leeftijd kom je zo aan een baan
Rieneke1
6 jaar geleden
Je hebt nu geleerd dat je zaken niet op hun beloop moet laten. Idd rap een baantje aannemen, zoals hierboven vermeld is er genoeg waar je meteen kan beginnen. Maar ook contact opnemen en een betalingsregeling treffen.
tinus1969
6 jaar geleden
Er zit weinig anders op dan die 500 euro betalen. Betalingsregeling treffen, beter opletten, bijbaantje zoeken, en voorlopig geen nieuwe telefoon kopen.

Antwoorden (4)

Bij een grote schuld zou ik aan schuldhulpverlenibg denken, bij een kleonere schuld zou ik proberen een betalingsregeling te treffen.
6 jaar geleden
Vraag een uitkering aan.

Ook dit duurt even maar je krijgt een uitkering met terugwerkende kracht.
Je kunt dan een regeling treffen met de incasso zeggen dat je een uitkering hebt aan gevraagd en als je die binnen hebt de incasso kan betalen.

blijf wel werk zoeken, de uitkering geld voor de dagen dat je geen werk hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het eerste wat je moet doen is het incassobureau bellen en je persoonlijke situatie uitleggen.

In overleg kun je sowieso regelen dat er geen deurwaarder komt.
Het is belangrijk dat je een betalingsregeling maakt. Zodat het bedrag niet nog verder oploopt.
Wees eerlijk over je situatie zodat ze je kunnen helpen. Er werken daar mensen, geen machines. Hou dat in gedachte als je het eng vind.

Laat het voortaan een wijze les zijn om direct contact op te nemen met schuldeisers bij een achterstand. Nog voordat er een incassobureau komt kijken. Dan blijft het verschuldigde bedrag nog te overzien.

Heel veel succes met het vinden van een baan. Of een andere manier van inkomsten (uitkering)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Toon initiatief:
GEEN uitkering, zoek werk - maakt niet uit wat, 2 of 3 baantjes parttime bv
Bel incassobureau - stel meteen betalingsregeling voor, meldt direct wanneer je eerste baan gevonden hebt/betaald bent en kan beginnen met aflossen.

Grootste fout is niet reageren op betalingsherinneringen, het loopt zo gigantisch op en dat hoeft helemaal niet. Schuldeisers moet je niet laten wachten en Incassobureau's al helemaal niet. Zij luisteren en reageren als jij vertelt hoe en wat.

Nu met het incassobureau, betalingsregeling voorstellen > al is het maar 30 euro per maand bij wijze van spreken, toon initiatief en biedt aan om te betalen zodra je werk gevonden hebt.
€50 per maand en als je meer kunt betalen duurt het ook niet zolang.

Werk .. Callcenters vragen vaak personeel, kan je zo aan de slag.
Vul-ploeg supermarkt, krantenwijk, parttime postbode.

Succes!