Wat gebeurd er als ik ga werken nu ik in de bijstand zit en 2jaar in schuldhulpverlening?

Ik zit nu 2 jaar in shv en ontvang een wwb uitkering. Op het moment dat ik ga werken houden ze dan alles tot beslagvrije voet in of houd de shv vast aan de berekening die ze in het begin hebben gemaakt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Als je werk kan krijgen gaan werken heb je vast weer een ban en los je sneller je schulden af. Kan je sneller weer normaal leven met een baan.

Antwoorden (1)

Op het moment dat er extra inkomsten komen, dan kunt (moet) u in principe extra aflossen.

Er wordt dus een nieuwe berekening gemaakt waarin u meer gaat aflossen.

Dit is echter geen verloren geld omdat u met dat extra bedrag ook weer eerder uit de schulden zult zijn.