Hangt van de arbeidsovereenkomst af. Meestal bouw je vakantie- snipperdagen op over de uren die je hebt gewerkt. Dit geldt dus ook bij een z.g. 0-urencontract.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker! Je bouwt net zo goed vakantieuren op als een medewerker met een vast aantal uren, maar dan evenredig naar het aantal gewerkte uren.

Als jij dus gemiddeld 10 uur per week werkt, krijg je 25% van het aantal vakantieuren dat je zou krijgen als je 40 uur per week zou werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is afhankelijk of de salarisbetaling incl. of excl. vakantiegeld en rechten is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een 0-urencontract gehad en toen zat de uitbetaling van de vakantiedagen bij het loon in.
Dus aan het einde van iedere maand zat bij mijn salaris automatisch mijn opgebouwde vakantiegeld in.
Snipperdagen had ik niet. Als ik niet wilde of kon werken, gaf ik dit gewoon aan mijn werkgever aan vantevoren. De uren die ik wilde werken, overlegde ik met mijn leidinggevende. De dagen/uren die ik niet wilde werken, ging ik dus niet. Ik had geen verplichting tot werken. Daarentegen had ik dan ook geen recht op werk. Op de momenten dat de werkgever mij niet nodig had, werd ik niet opgeroepen.