ben nog steeds werkzaam,maar wil elders solliciteren

Ik ben al 2 jaar werkzaam in een hotel,maar wil nu iets anders.zou ik dan kunnen solliciteren zonder in problemen te komen?mn werkgever stel ik dan netjes op de hoogte indien ik een ander baan heb

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Ja, natuurlijk. Sterker nog, dat moet je absoluut doen als je denkt dat je jezelf kunt verbeteren. Daar kom je niet mee in de problemen, als je er niets over vertelt.
Soms is het handig om het wel te vertellen, in sommige bedrijfstakken krijg je een bijzondere verlofdag voor sollicitaties. Maar dat moet je zelf maar bedenken, of het handig is om te vertellen dat je eigenlijk weg wilt...
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey,many thx
Zeker kan je gewoon sollicteren zonder jouw werkgever te informeren. Wel dien je als een nieuwe baan hebt gevonden de opzegtermijn van je oude baas in acht te nemen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Solliciteren terwijl je bij een baas werkzaam bent is een doodnormale zaak. De onderlinge vertandhouding met je huidige baas is belangrijk of je het hem wil vertellen en zo ja, wat jouw motivatie om te solliciteren. Het kan heel goed zijn dat hij je een aanbod doet om te blijven.

Nogmaals, de situatie is belangrijk hoe je dit wilt gaan aanpakken. Dat is niet uit je vraag en uitleg op te maken.

In ieder geval heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst nog even je mond houden bij de huidige werkgever (stel dat je geen andere baan vind..)

vervolgens ga jij op je gemak een nieuwe baan zoeken, eenmaal gesolliciteerd en klaar voor een (tijdelijk) contract, ga je je huidige werkgever inlichten, dan maak je daar het opzeg termijn af, en kan je beginnen bij je nieuwe baan

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je kan gewoon solliciteren bij een andere werkgever. Ik zou niks tegen je huidige werkgever zeggen (ook niet als je een goede verstandhouding hebt).

Wat ik je eventueel wel kan aanraden is om met je huidige baas om de tafel te gaan zitten en eens te praten over toekomstmogelijkheden (zonder te noemen dat je anders weggaat). Welke stappen zou je kunnen maken bij het bedrijf? Misschien heeft het bedrijf hartstikke mooie mogelijkheden, maar weet je baas niet dat je dat ambieert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx he