Waarom gaan mensen naar de notaris als je het zelf ook kan?

http://plusmagazine.rnews.be/nl/rechtengeld/successie/artikel/259/herroept-een-eigenhandig-testament-een-notarieel

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

veel zaken kan je niet zelf regelen denk aan het kopen van een huis de overdracht of als je ouders zijn gescheiden en je vader of je moeder heeft geen nieuwe man of vrouw en komt te overlijden dan moet je bij de notaris een akte voor erf recht hebben om geld van de uitvaartverzekering te krijgen en ga zomaar door. Dit zijn enkele voorbeelden waarom je een notaris nodig heb en dat je het niet zelf kan oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat ten eerste niet iedereen weet dat een bv een eigenhandig gemaakt testament ook geldig is.
En ook omdat zij graag hulp en advies van de notaris willen, zodat ze zeker weten dat het goed gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat bepaalde documenten die een notaris opstelt aan enkele juridische eissen moet voldoen.

Wanneer een eis niet voldoet is het niet rechtsgeldig en volgensmij kun/mag je een statuut voor bijvoorbeeld een BV of Stichting niet zelf maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een notaris alle kneepjes van het vak kent en je vaak ook op ideeën kan brengen die je niet zomaar vanzelf zou krijgen. Als je financiële situatie iets ingewikkelder is dan standaard, is het altijd goed om wat extra advies te vragen.