heb ik op de einddatum ook recht op vakantie?

Ik heb vakantie aangevraagd voor mij werk, alleen ben vergeten of er stond tot of tot en met. Enige wat ik kan aflezen op internet is dat de einddatum van mijn vakantie 30 juli is, heb ik die dag nog vakantie of is het dan klaar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

Dat is een kwestie van of het goed is afgesproken of niet.

Ik zou zeggen van wel, oftewel einddatum = laatste datum, maar je hebt natuurlijk een punt. "Vakantie tot " is feitelijk iets anders dan "Vakantie tot en met " maar veel mensen snappen al niet dat daar verschil tussen zit.

Maar goed, zelfs als je het 101% bij het rechte eind had kan het nog steeds zijn dat er een misverstand over bestaat, en misverstanden over vrije dagen zijn altijd pijnlijk, zeker als je per misverstand een dag langer wegblijft dan je baas misschien verwacht.

Dus ik zou zeggen: neem gewoon even contact op met je baas en zeg dat je om misverstanden te voorkomen nog even voor de zekerheid duidelijk wilde maken dat die datum de laatste datum is dat je weg bent, en niet de eerste datum dat je weer terug bent :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De einddatum is de datum waarop iets eindigt, en niet waarop verwacht wordt dat dit al geëindigd ís. Die dag is daarom de laatste dag dat jij vakantie hebt. Jouw werkgever verwacht dat je op 31 juli weer aan de slag gaat. Of op 1 augustus, indien het op zondag werken niet bij dit bedrijf hoort.
Amadea
7 jaar geleden
Je zegt zelf al: einddatum van de vakantie.
Dus begindatum van werk is de volgende werkdag.