Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand wat "2016 International Card Services", en of dit een legaal bedrijf is?

Ik heb een email in mijn 'verdachte email berichten' folder ontvangen, en ik geloof niet dat het legaal is, maar hoe kan ik dat uitvinden?

De boodschap vertelt me dat ik mijn rekening 'nog niet geupdate' heb en dat mijn creditkaart geblokkeerd is. Probleem voor de zender is, dat ik geen Nederlandse creditkaart heb. Er staat natuurlijk ook een link in waarop ik verondersteld word op te klikken maar dat gaat niet gebeuren.

Ik heb wel Nederlandse bankrekeningen waarvan ik een debetkaart heb. Maar wat me heel achterdochtig maakt is dat er in de hele brief geen bank wordt genoemd.

Er staat een naam van een bedrijf (dat de email heeft gestuurd) en een adres maar geen telefoonnummer. Ben ik nou te achterdochtig?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
8 jaar geleden
Je hebt geen creditcard, dan is het dus onzin. Als er echt iets zou zijn, krijg je wel officiele brief/telefoon van je bank.
paulus811
8 jaar geleden
Je gelooft niet dat het illegaal is, maar op de link klikken 'gaat niet gebeuren'. Wat denk je nou echt dat het is?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Paulus, ik schreef: "ik geloof niet dat het LEGAAL is". M.a.w., ik denk dus WEL dat het illegaal is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

International Card Services bestaat, maar ZONDER dat daar 2016 vóór staat.
Nee, je bent dus niet te achterdochtig: dit is je reinste nep. Meteen wissen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toch wel vindingrijk he, om een naam van een al bestaand bedrijf te gebruiken en er iets aan toe te voegen.
Dit is nou phishing mail. Ze hopen dat je erin trapt, op de link klikt en jouw bankgegevens aan hen doorgeeft. Zodat zij vervolgens in staat kunnen zijn om jouw rekening te plunderen! Niets mee doen dus, blokkeren die afzender en de mail weggooien.

Het is dus geen legaal bedrijf, maar betreft fraudeurs.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding