Deurwaarder komt voor vorige bewoner, die al uitgeschreven is, wat als ze tóch beslagleggen?

Een vorige bewoner heeft een deurwaarder achter zich aan. De bewoner is 19 mei al uitgeschreven uit de GBA, maar toch blijven de deurwaardersbrieven komen. Er is al gebeld met ze, gemaild, maar krijg geen reactie en de brieven blijven niet alleen komen, ze dreigen nu ook komende week met politie en slotenmaker langs te komen. Stel nu dat ze daadwerkelijk dat doen, en dus onrechtmatig binnentreden en spullen kapot maken (slot) en/of meenemen, dan neem ik aan dat je alle schade op dat deurwaarderskantoor kunt verhalen. Of niet? Graag uitsluitsel.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Een deurwaarder is verplicht de GBA gegevens te verifiëren voordat er sprake is van een beslaglegging of uitzetting

Als de deurwaarder niet reageert, neem dan contact op met de beroepsorganisatie KBvG (zie bron). Zij kunnen alsnog het contact tot stand brengen, of je anders de mogelijkheid bieden om een klachtenprocedure te starten