Hoeveel bedraagt een bijstandsuitkering voor een alleenstaande bruto?

Dit in verband met als loonopgave om een woning te zoeken

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Dat is geen loon.
tinus1969
8 jaar geleden
Staat dat niet gewoon op je uitkeringsspecificatie? Zonee, kun je dan niet het beste de Sociale Dienst bellen voor het exacte bedrag - dan weet je ook zeker dat je het juiste opgeeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Netto €962,63 [-/-48,13 - vakantiegeld reservering] = 914,50 op je bankrekening. http://www.antwoordopbijstand.nl/inhoud/index/pid/75
Amadea
8 jaar geleden
Tenzij vraagsteller nog geen 21 jaar oud is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alleenstaande: hoe oud? Heeft hij of zij een (inwonend) kind? Gaat die persoon alleen wonen, of met meer mensen? Want in het laatste geval telt het inkomen van die ander(en) ook nog mee. Daarbij is het met Bijstand van belang of iemand in aanmerking komt voor de gemeentelijke toeslag (bij alleen wonen vaak wel, maar er kunnen redenen zijn voor een gemeente dit niet toe te kennen of een lagere toeslag te geven) en natuurlijk of er andere inkomsten zijn. Maar als men een loonopgave wil, willen ze neem ik aan een uitkeringsspecificatie zien. Dus dan moet je die overleggen. Niets meer en niets minder.

Het beste antwoord

Het exacte bedrag is moeilijk aan te geven. Naar schatting is het bruto bedrag € 14.700 per jaar. Dit is inclusief vakantiegeld.
fisbel