Waar kan ik het minimum loon vinden van een 23 jarige als je minder dan 36 uur per week werkt?

ik kan nergens vinden hoeveel je per uur verdient, als 23 jarige, als je minder dan 36 uur per week werkt. ik wou namelijk een bijbaantje gaan doen van tussen de 4 en 8 uur per week (met het loon van een 23 jarige) maar ik kan nergens vinden wat het minimum uur loon dan is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Dat hangt er geheel van af wat voor werk bij wat voor bedrijf dat is. Daar is geen algemeen antwoord op zoals dat wel bij het minimum jeugdloon is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mah, minimum is en blijft redelijk minimum, hoor.

Het beste antwoord

De Rijksoverheid geeft hier onformatie over .
Bij minder uren kun je de rekensom maken.

Tabel: bedragen minimumloon per uur (bruto) per 1 juli 2015
leeftijd 36 uur per week 38 uur per week 40 per week
23 jaar en ouder € 9,67 € 9,16 € 8,70
22 jaar € 8,22 € 7,78 € 7,39
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon-per-uur

Toegevoegd na 59 seconden:
Berekenen minimumloon parttimer
U werkt parttime en u wilt weten hoeveel u minimaal moet verdienen?

Neem het minimumloon per week.
Deel dat door het aantal uur per week dat u moet werken bij een volledig dienstverband.
Vermenigvuldig dat met het aantal uur dat u werkt.
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op dit moment is het bruto miminum uurloon voor volwassenen (vanaf 23) om en nabij de 8,70 per uur, uitgaande van het minimum-dagloon en een acht-urige werkdag.

Het precieze minimumuurloon hangt namelijk af van hoeveel je werkt, en het nettoloon uiteraard van je persoonlijke omstandigheden. Maar van de genoemde 8,70 zal het weinig afwijken.