Wat is Passief Inkomen?

Wat is passief inkomen eigenlijk? Wat moet ik me hierbij voorstellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Een passief inkomen is een inkomen waar jij niet jouw tijd ruilt voor geld,
maar waar je wekelijks of maandelijks inkomen krijgt dat niet meer direct afhankelijk is van jouw inspanning.

M.a.w. het is geld dat binnen blijft komen ongeacht of jij naar je werk gaat of niet nadat je er eerder moeite voor hebt gedaan.

Toegevoegd na 38 minuten:
Voorbeelden van passief inkomen:

•Rente over een spaarbedrag
•Royalties (bijv. een percentage van elke verkochte cd, dvd, boek, etc.)
•Residuele omzet op periodieke basis (bijv. terugkerende commissie omzet uit abonnementen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je het dan over pensioen, of een uitkering?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo`n inkomen wil ik ook wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorbeelden van passief inkomen: •Rente over een spaarbedrag
•Royalties (bijv. een percentage van elke verkochte cd, dvd, boek, etc.)
•Residuele omzet op periodieke basis (bijv. terugkerende commissie omzet uit abonnementen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Passieve inkomsten zijn inkomsten waar je niet persé werk voor hoeft te verrichten om het binnen te laten komen. Het is blijvend inkomen, ongeacht inspanning.

Andere antwoorden (6)

http://lmgtfy.com/?q=wat+is+passief+Inkomen%3F
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijv wat in de volksmond 'luie wijvengeld' wordt genoemd. Dat zijn moeders die thuis blijven en voor de kids zorgen. Omdat ze geen eigen inkomen hebben, hebben ze een extra aftrekpost. Dat is ongeveer eur 100,- of soms zelfs meer per maand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet dan wel de AOW zijn! Daar heb je niets voor hoeven doen,alleen maar in leven blijven,hoewel dat soms ook nog een oogave is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou niks voor hoeven doen, je hebt er toch via je salaris aan meebetaald?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,ik miste elke maand wat geld,was dat voor die AOW?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja leuk he, krijg je indirekt van jezelf wat terug en verdient hoor.
Ben wel jaloers want ik werk er nog voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve dat ik niet meer hoef te werken,zijn er niet zo veel redenen om jaloers te zijn hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik zie het; je hebt er een heel dikke buik van gekregen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach moolkeesje als je een keer je hart wilt luchten stuur me dan maar een privé mailtje hoor, ik kan goed luisteren/meelezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foutje ; AOW betaal je bij leven voor de mensen die DAN AOW krijgen. Als jij de AOW-gerechtigde leeftijd hebt bereikt, ben je afhankelijk van de dan-werkenden voor je AOW. Het is dus GEEN verzekering !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de AOW is een gedrocht en Vadertje Drees was een opportunist, net zoals Kok, Zalm en JPB dat zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , marleen dat weten wij toch ook wel, hoe dan ook we leveren allemaal salaris in voor een AOW, daarom staat in mijn reactie ook Indirekt.
Een passief inkomen kun je op verschillende manieren creëren. Vaak moet je aan het begin wat tijd besteden aan bijvoorbeeld een product en de promotie daarvan maar wanneer het af is, loopt het allemaal vanzelf. Dit zie je veel terug op internet bij bijvoorbeeld affiliate programma's.

Hier een site waar je kunt leren om zo'n passief inkomen te krijgen: http://tinyurl.com/stopdesleur

Deze site creëert overigens een passief inkomen voor de verkoper van het product ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Passief inkomen is simpel gesteld inkomen dat niet direct in relatie staat tot jouw tijd of arbeid. Het is inkomen waar je niet steeds voor hoeft te werken, in tegenstelling tot actief inkomen, waarbij je jouw uren inruilt voor geld.

Voorbeelden van passief inkomen kunnen zijn:

Dividend over aandelen.
Royalty’s van een boek dat je eerder hebt geschreven.
Huurinkomsten.
Geld dat je met advertenties verdient.

Actief inkomen is inkomen dat je in loondienst verdient, door er bijvoorbeeld 32 uur in de week voor te werken. Actief inkomen is ook inkomen dat je als freelancer kunt verdienen door uren door te berekenen aan je klanten.

Passief inkomen staat dus los van uren en jouw fysieke aanwezigheid, maar het is (meestal) geen inkomen waar je helemaal niks voor hoeft te doen, zoals nog weleens wordt gedacht. Tenzij je al rijk bent en kunt leven van beleggingen of spaargeld (en dan moet je tegenwoordig wel heel erg rijk zijn).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Passief inkomen is inkomen dat niet 1 op 1 gerelateerd is aan de (directe) arbeid die je hebt geleverd. Het is het tegenoverstelde van actief inkomen: inkomen waarbij je (direct) wordt beloond voor jouw inspanningen met salaris of een uurtarief. Lever jij geen inspanningen meer, dan valt ook dat inkomen weg.

Bij passief inkomen is de inspanning vaak van tevoren. Wanneer je eenmaal een inkomensstroom op gang hebt gebracht, hoe je er geen directe inspanning meer voor te leveren.

Let wel op dat de term 'passief' impliceert alsof je niets hoeft te doen voor het inkomen. Dit is absoluut niet het geval. Het kost altijd bepaalde resources (tijd en/of geld) om een passieve inkomstenbron op te bouwen.