Ik ben penningmeester van een klein kerkgenootschap. Wij hebben geen schulden. Nu willen wij een grote aankoop doen. Moet ik activeren?

Iets meer informatie. De aankoop kunnen wij makkelijk financieren uit het kapitaal maar is wel substantieël (ongeveer van ons 35% kapitaal). Iemand vertelde me dat ik moet activeren en dan over x jaar afschrijven, maar is dat zo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er is daarvoor geen wettelijk voorschrift.
Indien de investering langer dan een jaar meegaat is het wijs en goed voor het inzicht om de investering af te schrijven gedurende de verwachte, voorzichtig geschatte levensduur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankuwel!