Is het mogelijk om een klein bedrag te lenen ?

Bij de rabobank kun je minimaal 500 lenen maar ik heb maar 100,- nodig

Als ik mijn ''in de min limiet'' ruimer maak kan ik dan gewoon 100,- pinnen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Banken doen over het algemeen geen leningen van 100 euro. Je kunt wel je limiet verhogen, zodat je in de min gaat.

Volgens mij lenen banken vanaf een minimum van € 2500,- voor een persoonlijke lening. Heb dat onlangs via een paar vergelijkingssites bekeken. En een bedrag aanklikken onder de € 2500 lukte niet. Een bedrag van bv € 100 is voor banken niet interessant genoeg denk ik.

Je kan gewoon bij je bank langs gaan en je krediet limiet laten verhogen. Dat kan je vaak zelfs online aanvragen via internetbankieren. Dan zullen ze willen weten wat je inkomen is, je moet een loonstrook mee sturen. Ze willen weten wat je vaste lasten van een woning (huur/hypotheek) zijn. En of je nog andere leningen hebt. Als je dat allemaal ingevuld hebt, gaat er een paar (5) dagen overheen en dan krijg je een brief thuis, die moet je ondertekenen en opsturen. Dan na nog eens 5 werkdagen is het rond. Dan kan je dus gewoon pinnen en €100 rood staan. Enige voorwaarde is dat je eens in de 90 dagen in de plus staat, anders vervalt het krediet limiet weer. De rente (debetrente) is inderdaad hoog, en werkt niet zoals bij een creditcard, binnen 21 dagen aflossen. Maar het word geloof ik verrekend met het bedrag dat je rood staat en het bedrag dat je in de plus staat.

ja dat kan zie link

Bronnen:
https://www.ferratum.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100