ik heb een WW uitkering tot Februari maar wil graag weer naar school in januari. Mijn vraag is: heb ik recht TOT januari recht op mijn uitkering?

Ik ben alleenstaande moeder van 1 kindje en een huis dus ik weet niet waar ik dat van zou moeten betalen in mijn eentje tot januari.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
daarna zul je toch ook een inkomen moeten hebben? Of lees ik je vraag verkeert?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je recht hebt op een WWuitkering tot februari, heb je ook recht op een WWuitkering tot januari... Maar, je zit met sollicitatieplicht. Wellicht is het verstandig contact te zoeken met het UWV om jouw situatie door te spreken.

Antwoorden (1)

Als u langdurig werkloos bent (langer dan 1 jaar), dan zijn er regelingen die ervoor zorgen dat u sneller een baan kunnen vinden. enkele voorbeelden:
Participatieplaatsen. Als u 6 maanden of langer zonder werk zit, kunt u gebruikmaken van participatieplaatsen. U krijgt een functie binnen een bedrijf, met behoud van uw uitkering. Het werk wordt niet betaald. U doet zo werkervaring op met behoud van uw uitkering.

Als u gebruik moet gaan maken van de bijstand is er wellicht scholing mogelijk naast de bijstand. Scholing is soms de enige mogelijkheid om weer aan de slag te gaan als u lange tijd geen baan kunt vinden. De gemeente mag u, onder voorwaarden, een opleiding of cursus aanbieden. U kunt deze voorwaarden navragen bij uw eigen gemeente.
fisbel