ik heb een WW uitkering tot Februari maar wil graag weer naar school in januari. Mijn vraag is: heb ik recht TOT januari recht op mijn uitkering?

Ik ben alleenstaande moeder van 1 kindje en een huis dus ik weet niet waar ik dat van zou moeten betalen in mijn eentje tot januari.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als u langdurig werkloos bent (langer dan 1 jaar), dan zijn er regelingen die ervoor zorgen dat u sneller een baan kunnen vinden. enkele voorbeelden: Participatieplaatsen. Als u 6 maanden of langer zonder werk zit, kunt u gebruikmaken van participatieplaatsen. U krijgt een functie binnen een bedrijf, met behoud van uw uitkering. Het werk wordt niet betaald. U doet zo werkervaring op met behoud van uw uitkering. Als u gebruik moet gaan maken van de bijstand is er wellicht scholing mogelijk naast de bijstand. Scholing is soms de enige mogelijkheid om weer aan de slag te gaan als u lange tijd geen baan kunt vinden. De gemeente mag u, onder voorwaarden, een opleiding of cursus aanbieden. U kunt deze voorwaarden navragen bij uw eigen gemeente.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/we...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100