Kun je als bedrijf je eigen telefoonnummer samenstellen met het netnummer 088? en zodat er een regelmaat in het nummer zit? (zoals 1234 of 232343)

Het bedrijf waar ik nu zit heeft net een fusie achter de rug. Het bedrijf wil een nieuw telefoonnummer met 088 ( is geen netnummer maar is een nummer speciaal voor bedrijven) Het bedrijf wil een nummer dat makkelijk is te onthouden maar het liefst geen cijfers achter elkaar zoals 444 of 333.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de OPTA kan een nummer reeks voor bedrijven (088) aangevraagd worden. Welke beschikbaar zijn weten zij ook
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Info: http://www.bellen.com/nieuws/bedrijfsnummers-088-aanvragen-bij-opta

Antwoorden (1)

Je kunt het nummer niet zelf bedenken. Je kunt wel een keus maken uit aangeboden nummerreeksen en daar zullen zeker 'mooie' nummers in zitten. Je moet dan wel hele reeksen afnemen (een reeks bevat minimaal 100 nummers).

Toegevoegd na 3 uur:
De reeks vraag je aan ACM, de Autoriteit Consument en Markt. (Per 1 april 2013 is de OPTA opgegaan in de Autoriteit Consument en Markt (ACM). De ACM komt voort uit de samenvoeging van de Consumentenautoriteit, de NMa en OPTA .)

Van de site van ACM:
"Bedrijfsnummers bieden ondernemingen en instellingen de mogelijkheid om hetzelfde kengetal te gebruiken voor verschillende locaties in het land. Het gaat om nummers uit de 088-reeks (088-x xxx xxx) die voor zowel vaste- als mobiele aansluitingen gebruikt kunnen worden. Met een 088- bedrijfsnummer hoef je geen geografische aanduidingen meer te gebruiken (zoals 010 voor Rotterdam en 020 voor Amsterdam). Dit kan de herkenbaarheid van nummers vergroten en het gebruik makkelijker maken. U ontvangt zoveel nummers als u redelijkerwijs nodig heeft, met een minimum van 100.
• Sommige blokken van 088-nummers worden slechts per 10.000 nummers uitgegeven.
• Het bedrijf dat nummers krijgt toegekend, mag deze nummers niet doorgeven aan een ander bedrijf. Doet u dat toch? Dan riskeert u dat de nummers worden ingetrokken en u een boete ontvangt.
• Nummers die ACM toekent, moet u zelf bij een telecom aanbieder aan laten sluiten."
Computoon