Stijgen mijn belastingen als ik ga samenwonen?

We werken beiden voltijds en hebben geen kinderen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, iedereen wordt individueel belast. Wel kan je soms voordeel halen als je als partners samen aangifte doet. Voor wat betreft gemeentelijke belastingen, daar stijgen de heffingen welom dat er opeens een tweepersoonshuishouden is. maar alleen ben je naar verhouding durder uit.
Als het om subsidies gaat als huursubsidie,en voor de zorgpremie , dan wordt het gemeenschappelijk inkomen samen geteld en aan de hand daarvan wordt beoordeeld of je (nog) in aanmerking komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je gemeentebelasting stijgt in ieder geval want je gaat van 1 naar een 2 persoonshuishouden