hoe kan ik met 100europer14 dagen eten en drinken kopen voor 3 mensen en 1hond? kan iemand mij leren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

7 euro per dag is niet heel veel om 4 monden te voeren, maar onmogelijk lijkt het me niet. Ik ken niet alle prijzen uit mijn hoofd, bovendien veranderen ze soms dagelijks, maar ik heb wel wat tips.

- plan per week wat je wilt eten en koop zoveel mogelijk 1x per week in. Je hebt dan minder momenten om dingen te kopen die je niet echt nodig hebt. Vlees kun je invriezen net als veel groenten die je kort blancheert voordat je ze invriest
- Hoe meer je zelf aan je eten werkt, hoe goedkoper het is. Voorgesneden sla, kip en dat soort zaken zijn veel goedkoper als je zelf snijdt.
- koop groot in op goedkope plaatsen zoals de markt en supermarkten als Lidl en Aldi
- als je op de markt koopt, ga dan tegen het einde wanneer de kooplui van hun spullen af willen
- eet groenten van het seizoen en combineer deze in maaltijden voor meerdere dagen. Prei die je vandaag als groente eet, kun je morgen in nasi doen. Spinazie kun je zowel als sla en als groente eten.
- Als je meer koopt omdat het goedkoper is, deel dan met iemand in dezelfde situatie
- eet niet elke dag vlees, groenten zijn een gezondere en goedkopere maagvulling. Vervang vlees eens door een ei
- Bak zelf brood in een broodbakmachine. Lekkerder en als je niet de kant en klare pakken koopt, ben je veel goedkoper uit.
- De hond heeft ook recht op goed voer, maar geef m ook eens wat overgebleven rijst, pasta of aardappel met groente. Zorg wel dat het niet te zout en te pittig is, dat is slecht voor honden.
- Koop, als je geen water wilt drinken, goedkopere frisdranken bij de Aldi of Lidl. Scheelt enorm met de a-merken en vaak is de smaak niet minder
paulus811
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Eens met alles behalve het hondenvoer. Pasta rijst en groente is niet voor een hond bedoeld.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Verder wel een + ;-)
paulus811
9 jaar geleden
Dank heervoldemort. Wij geven onze honden af en toe overgebleven pasta of rijst (zonder de saus) en wat groente. Omdat ik nauwelijks zout gebruik lijkt me dat niet zo slecht. In hondenvoer zit ook vaak rijst en groente
paulus811
9 jaar geleden
Dank voor je prima aanvulling conqie! Begrijp me niet verkeerd, want ik gun echt iedereen een leuk huisdier en snap dat situaties in de tijd kunnen veranderen, maar als mensen net rond kunnen komen vrees ik voor de soms noodzakelijke medische kosten waarvoor het budget er gewoon niet is. Ik schrijf in mijn antwoord dat een hond recht heeft op goed voer, maar goede zorg is net zo belangrijk. Heb onlangs een operatie aan twee kruisbanden van een van mijn Cairn terriers uit laten voeren en kon aan het eind van de dag 2.500 afrekenen. Ik vraag me dan wel af hoe mensen in de bijstand dat regelen. Misschien ook een goeievraag, want wellicht zijn daar ook voorzieningen voor.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb daarom dus een huisdierenverzekering. Ik hoef gelukkig nooit te kiezen voor wel of niet laten helpen. Een aantal dingen worden niet vergoed, maar het meeste wel. Als het boven de €500 komt moet ik dit wel van te voren melden, maar ik hoef niet op goedkeuring te wachten, alleen melden.
paulus811
9 jaar geleden
Ik ken die verzekeringen. Je zou de premie over een heel hondenleven eens in een pot moeten stoppen. Ben er 99% zeker van dat de werkelijke kosten lager zijn dan het totaal aan betaalde premies. Om die reden verzeker ik alleen nog risico's waar ik failliet aan kan gaan, of die wettelijk verplicht zijn. Groot nadeel van die huisdierenverzekering vind ik ook dat je bij de arts niet zelf en direkt kunt besluiten om tot behandeling over te gaan. Ik snap dat mensen een verzekering afsluiten, maar voor mij is het niets.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik betaal €15 per kat per maand dat is dus €30 per maand. Vorig jaar €700 voor de kater kwijt en €1000 voor de poes. Op 20% na alles terug gehad. Dat bedrag zou ik zelf niet gehad hebben. En wat ik al zei, ik hoef geen toestemming te vragen alleen te melden. Ieder zijn keus natuurlijk. Ik ben gewoon slecht in sparen en dan is zo'n verzekering voor mij wel een uitkomst. Die €30 kan ik missen.
paulus811
9 jaar geleden
Natuurlijk, er zal best eens een jaar zijn waarbij de premie lager is dan de uitbetaalde kosten. Maar 15 euro per maand is 180 euro per jaar en dat is 2.700 op een heel kattenleven en dus 5.400 ! als je er twee hebt. Maar helemaal met je eens, dat moet eenieder voor zichzelf bepalen. Het is niet goed of fout, maar meer een reactie zoals ik een huisdierenverzekering zie.
Tips om goedkoper boodschappen te doen:
Maak een boodschappenlijstje voordat u naar de supermarkt gaat.
Maak kinderen duidelijk dat ze niets extra's krijgen als ze meegaan met boodschappen doen.
Profiteer van aanbiedingen als u zeker weet dat u het product van dat merk en in die hoeveelheid wilt hebben.
Als u voor meerdere dagen tegelijk inkoopt en met koken rekening houdt met de volgende dag, kunt u tijd én geld besparen.
Doe geen boodschappen met een lege maag. Veel mensen kopen dan allerlei extraatjes.

100 euro per 14 dagen is eigenlijk te weinig maar je kan voor aanvulling van je voedsel naar de voedselbank. Met het voedselpakket dat je wekelijks krijgt en je 50 euro per week zou het net moeten kunnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar is de voedselbank niet voor bedoeld:
http://www.rechtopminimavoorzieningen.nl/inhoud?pid=1432
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Crea hij valt wel onder de voorwaarden 60€ pp