Moet ik de kosten betalen aan een bedrijf dat na de werkzaamheden het probleem niet heeft opgelost?

Hallo,

Vandaag hadden wij een verstopping in de riool waardoor onze complete bijkeuken blank stond. Na verschillende bedrijven te hebben gebeld hadden we er uiteindelijk 1 gevonden die gelijk kon komen. Na 2u proberen kwam deze man tot de conclusie dat hij het probleem niet kon verhelpen. Hij zei wel dat het water nu via de open gemaakte regenpijp zou weglopen en niet meer via de afvoer in de bijkeuken. Totale kosten 151euro (waarvoor ik getekend heb). 2u later kwam er wederom een stortbui en stond de bijkeuken opnieuw blank. Ander bedrijf gebeld (in de avonduren) en die heeft het probleem verholpen (kosten 311 euro) nu is mijn vraag dus: moet ik nu de kosten van het eerste bedrijf betalen? Het probleem was dus niet verholpen en wij moesten dus buiten de normale werktijden om met spoed een ander bedrijf zoeken.
Graag uw advies.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb inmiddels contact gehad met het bedrijf en de situatie van gisterenavond uitgelegd. Ik heb voorgesteld de helft van de rekening te betalen omdat ik ze dankbaar ben voor de tijd en omdat ik ook begrijp dat een auto niet op water rijd. Hiermee zijn ze akkoord gegaan.

Antwoorden (2)

Dat is een lastige situatie, als je eenmaal getekend hebt ben je akkoord gegaan met de gevraagde kosten. (Was dit overigens voor of na de werkzaamheden?) Als het na de werkzaamheden is getekend heb je weinig kans vrees ik.

Heb je voor de werkzaamheden getekend dan zou je kunnen bellen naar het desbetreffende bedrijf om het verhaal voor te leggen, vaak zijn bedrijven dan wel zo klantvriendelijk om een vergoeding aan te bieden of desnoods het volledige bedrag kwijt te schelden. Laat je in ieder geval niet te snel af schepen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb achteraf getekend maar toen werd er dus wel gezegd dat het water zeker niet meer binnen zou kunnen komen. Het eerste bedrijf is 1.5u bezig geweest met een slang van een pink dik en uiteindelijk zonder resultaat. Het 2e bedrijf kwam met een slang 3x zo dik was op 30 min klaar en de verstopping was opgelost.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ze hebben gezegd dat het water zeker niet naar binnen zou komen en als dat naderhand toch gebeurde, zou ik weigeren te betalen. Zo kan iedereen wel een uurtje gaan prutsen zonder beloofd resultaat en daar geld voor krijgen.
Natuurlijk moet je betalen, het zou een mooie mop zijn als je dat niet zou hoeven doen.

Als je tevoren een offerte laat maken waarbij een bedrijf de kans heeft in te schatten of ze de klus kunnen klaren en ze bieden je iets aan, hoef je alleen te betalen als ze het gebodene leveren.

Nu vraag je in feite de oplossing van het probleem maar door de telefoon kunnen zij niet zien of het op te lossen is of niet, wat ze je dus bieden, is tijd en mankracht (en als het goed is hun uiterste best om je te helpen). Dat heb je gekregen, dus daar is die rekening voor en die zul je gewoon moeten betalen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste summo, Waar het mij om gaat is dat ik 3x gevraagd heb of er zeker geen water meer binnen kon komen. Het antwoord was nee want water zoekt de laagste weerstand en dat is nu buiten bij de regenpijp. Alsnog kwam het water binnen waardoor ik genoodzaakt was om 20.15u een bedrijf te bellen met 24u service en dit tegen zeer hoog tarief. Dit 2e bedrijf loste het probleem binnen 30 min op wat het eerste bedrijf niet voor elkaar kreeg op 2u tijd. Dit waarschijnlijk omdat het gereedschap niet zwaar genoeg was voor de klus.