Wat is een dienstverlenend bedrijf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
35.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een bedrijf dat een dienst verleend. :)
Dus niet iets 'tastbaars' verkoopt maar iets voor mensen doet.
ronron1212
10 jaar geleden
Bijvoorbeeld een transportbedrijf
Antoni
10 jaar geleden
Kijk eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Dienstverlening voor meer informatie.

Het beste antwoord

dat zijn bedrijven die diensten leveren, dus geen goederen:
zoals videotheek (levert geen goederen want je moet ze terugbrengen)
uitzendbureau, reisbureau, klusjesman, adviesbureau
Dus allemaal bedrijven die iets voor jou doen omdat jij zelf de kunde, tijd of mogelijkheid niet voor hebt
anneliez
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een dienstverlenend bedrijf biedt diensten i.p.v. goederen aan. De postbode, je leerkracht, docent, een treinbegeleider, de installateur van je digicorder voor digitale tv, de persoon die je elektriciteitsverbruik komt meten zijn bijvoorbeeld tewerkgesteld bij een dienstverlenend bedrijf/instelling. Zulke organisaties kunnen zowel private, winstgevende, als publieke ondernemingen zijn.

Als je een dienst aankoopt dan organiseert, installeert, bezorgt, verandert, regelt het bedrijf iets voor je in ruil voor een financiële vergoeding. Diensten zijn zaken die niet tastbaar zijn, maar het is een middel waarbij iemand iets voor je doet. Een bedrijf dat alleen goederen verkoopt biedt ook een dienst aan (namelijk de aan- en verkoop van hun goederen, maar hun hoofddoel is winst maken op verkochte goederen. Een dienstverlenend bedrijf tracht winst te maken op verkochte diensten.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Plus!
Beter dan mijn (nu verwijderde) antwoord.
Antoni
10 jaar geleden
Prima antwoord! + 1 voor je antwoord!