Hoe kan je na je studie überhaupt rondkomen zonder baan?

Als student die bijna klaar is met zijn HBO, op kamers woont en leeft van zijn studiefinancering (zijn bijbaan is hij te oud voor, krijgt geen uren) vraag ik mij af hoe ik uberhaubt rond moet komen na mijn studie?

Werk heb ik nog niet gevonden, en als freelancer het eerste half jaar niet lukt, hoe kom je dan rond? (Huur, reizen, eten)

Er zijn vast genoeg mensen die deze periode al hebben moeten overbruggen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hoeft niet op kamers te blijven zitten en via uitzendbureau's zijn er tijdelijke baantjes zat

Je kan recht hebben op een uitkering als ik het goed heb. Jij wordt dan niet meer gezien als student en als ik naar de situatie van een familielid van mij keek, is dit mogelijk. Hij werkte, maar verloor zijn baan. Hij kon een uitkering krijgen als hij aan bepaalde eisen bleef voldoen (blijven solliciteren etc). Hij kreeg ook werk via een uitzendbureau (volgens mij liep zijn uitkering dan gewoon door). Zo kun je het proberen. Gelukkig heeft hij nu weer een baan en ik hoop dat het ook lukt voor jou. Daarnaast kun je ook altijd lenen bij je bank, maar de precieze voorwaarden weet ik niet. In de link staat de ING als voorbeeld.

Bronnen:
http://www.ing.nl/particulier/lenen/lenen-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100