Kan ik mijn geld terug krijgen? zie uitleg.

Ik heb een maand geleden een Logitech muis gekocht bij de Dixons. Deze draadloze muis is nu al defect. alleen ik heb geen bon of doos meer (stom van me) nu heb ik wel een afschrift van men bankrekening. En ik weet uit ervaring dat sommige winkelsystemen een bon kan uitdraaien uit het verleden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Twee dingen: - Een winkel is verplicht een deugdelijk product te leveren. In dit geval bijvoorbeeld een muis die bij normaal gebruik langer dan een maand meegaat. Kom je terug met een product dat niet deugdelijk was, is de winkel verplicht je óf je geld terug te geven, óf een vervangend artikel aan te bieden. De keuze tussen de twee opties is overigens aan de winkel, een goed vervangend artikel moet je accepteren. - Om bovenstaande te regelen, moet je wel aannemelijk maken dat je het product bij die winkel hebt gekocht. Dat kan door de bon te tonen, maar een bankafschrift met PIN-transactie is daar óók voor geldig. Dus ja, als Dixons zich aan de wet houdt, kun je je geld terugkrijgen, of een vervangende muis krijgen.

Geef je weinig kans, maar je kan het altijd proberen, sommige winkels kennen een hoge servicegraad.

je kunt gewoon terug gaan met het bank afschrift als daar opstaat dat je hem bij dixons hebt gekocht met het bedrag erbij Gewoon uitleggen geen smoesjes verzinnen gewoon de waarheid dan zullen ze vast niet moeilijk doen geld terug zal je niet krijgen maar een andere muis misschien wel mocht dat niet werken neem contact op met logitech

Gewoon proberen, mijn ervaring is dat de meeste winkels best coulant zijn met dit soort regelingen, zeker als jij aan kunt tonen dat je daar "iets" gekocht hebt. En als de winkelmedewerker het niet wil, naar de manager vragen. Tip voor de volgende keer: ik heb op mijn vensterbank een grote stenen pot staan, daar gooi ik alle bonnetjes van goederen in. Op het moment dat er iets terug moet vis ik dat bonnetje eruit. En op een regenachtigezondagmiddag (zo'n 1 keer per jaar) ga ik de pot langs en gooi weg wat niet meer relevant is. Succes

probeer met het bankrekeningafschrift als aankoopbewijs terug tegaan naar Dixons met de defecte muis. hopelijk krijg je er een goede muis voor terug. gewoon proberen. en mogelijk met bijbetaling een muis naar keuze. suc6

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100