zijn er financiële regelingen voor alleenstaande moeders met een kind van 2 die OOK fulltime student is?

‘ik ben een alleenstaande moeder van een kindje van 2jaar. naast moeder zijn ben ik ook fulltime student. wij moeten rondkomen van een kleinschalig studiefinancieringkje, elke maand is het weer passen meten en elke stuiver om draaien. mijn vraag is of er 1 of andere financiële hulp regeling is voor dit soort omstandigheden ?? want ik heb gelezen iver een participatie regeling, stimuleringsregeling en dat is allemaal voor ouders met kindjes vanaf 4jaar of niet voor studenten. nou zoals hier boven staat vermeld is mijn kindje 2. en ben ik dus fulltime student. is er iets waar we extra geld kunnen aanvragen. want mijn studiefinanciering is te weinig om laptops, de huur, schoolgeld, verzekeringen, etc etc allemaal van te betalen. ps : alimentatie ontvang ik niet lang verhaal. heb moeilijke ex.. bvd voor jullie hulp. Liefss C.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Er zijn een aantal particuliere fondsen (zo'n 80 in totaal) die de studerende alleenstaande ouder (moeder) ondersteunt als er te weinig middelen zijn zoals studiefinanciering inclusief toeslagen.

Elk fonds heeft zo zijn eigen voorwaarden.
fisbel
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt een eenoudertoeslag aanvragen bij DUO (een soort aanvullende beurs):
http://www.duo.nl/particulieren/mbo-er/privesituatie/je-hebt-een-kind.asp

Vergeet ook niet dat je naast je studiefincanciering recht hebt op zorgtoeslag, kinderbijslag en als je een zelfstandig ruimte huurt ook huurtoeslag. Veel studenten vergeten er nog wel eens eentje aan te vragen.

Verder kun je bij DUO bijlenen elke maand tegen 0,81% rente (een stuk goedkoper dus dan wanneer je rood bij de bank gaat staan). Je krijgt ook nog eens 15 jaar na je studie om dit af te betalen en als je helemaal niet aan een baan komt wordt die schuld kwijtgescholden.
Succes ermee!