wat is het minimumloon van een stewardess?

Ik zou graag willen weten wat het minimumloon is als je stewardess bent en dus hoeveel dat dat is

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
ronron1212
10 jaar geleden
Je bedoeld het minimumloon of de laagste salarisschaal van een stewardess. Want minimumloon is minimumloon dat is voor iedereen die werkt het zelfde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja ik bedoel het laagste salarisscchaal van een stewardess

Antwoorden (1)

Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Steward staat over de arbeidsvoorwaarden van een steward(ess) het volgende:

"Arbeidsvoorwaarden steward

Gemiddeld ligt het salaris van een Steward zo tussen de €1700 en de €3000. Wat je gaat verdienen hangt niet alleen af van leeftijd en ervaring, maar ook van de maatschappij waar je voor komt te werken. Kleinere maatschappijen bieden een lager salaris dan grote intercontinentale maatschappijen.

Soms krijg je een 13de maand, ook dat hangt sterk af van de werkgever. Een reiskostenvergoeding is meestal wel onderdeel van de secundaire voorwaarden."
Antoni