Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kost het om een product te ontvangen uit Amerika?

Al wil ik een product uit Amerika ontvangen dat minder dan 21 euro kost, hoeveel kost dit dan? Denk aan belasting, invoerrechten ect. Ik bestel het vanaf www.amazon.com

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
607

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor bedrijven zijn de invoerkosten van een product zijn afhankelijk van de HS-code (goederen code) en het aankoopbedrag. Als je de HS-code weet, weet je hoeveel % invoerrechten er over het product betaald moeten worden.

Voor particulieren geldt een andere regeling.
Deze, en de tarieven kun je vinden op;

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen_zo_ja_hoe_bereken_ik_dat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt ook van de manier van verzenden af, bij Amazon kun je voor snelle of langzame verzending kiezen. Langzaam is goedkoper. Soms maakt het in snelheid van ontvangst niet uit. Beneden de 22 Euro kun je belastingvrij bestellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding