Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is briefgeld zonder zilver randje nog geldig?

Ik vond net een briefje van 5 euro (oud briefje) in de wasmachine en die lag er zo te zien al een tijdje want de zilver kleurige rand is totaal weg. Is deze nu nog wel geldig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even mee naar de bank, als hij nog in redelijke staat is, ruilen ze hem om voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er bij de bank om vragen en anders nemen ze hem bij sommige winkels waarschijnlijk alsnog aan omdat verkopers niet al te snel naar het briefje kijken.
Powergen
12 jaar geleden
@domblondje98 Dat laatste is niet waar, ze kijken er wel naar. Ik sta soms ook achter de kassa en ik vraag me dan af of ik hem ook aan zal nemen.
Amadea
12 jaar geleden
Ze steken de briefjes altijd even in een apparaat om ze te controleren. Geen idee of een verdwenen zilveren randje maakt dat het afgekeurd wordt...
criseyde
12 jaar geleden
In de winkel waar ik vroeger werkte werden die biljetten niet aangenomen. Net zo min als met plakband aan elkaar geplakte biljetten. Want de winkelier kan dat biljet niet meer teruggeven aan de klanten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

zolang je nog minimaal 51% van het resterende briefgeld hebt. kan je het zonder problemen met de bank verhandelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing