heeft de geboorte en erkenning van mijn kindje invloed op mijn bijstands uitkeering?

hallo, ik zit met een aantal vragen.
ik ben een alleenstaande moeder en ben nu weer zwanger. er is wel contact met de vader en we zijn ook wel van plan het kind te laten erkennen maar we wonnen niet samen en zijn dat ook niet van plan (gewoon omdat dat al eerder mis is gegaan)
ik krijg een bijstandsuitkering van de gemeente.

nu vraag ik me dus af of mijn zwangerschap en/of de erkenning gevolgen heeft voor mijn uitkering.

is er iemand die hier iets van af weet en mij gerust kan stellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een zwangerschap heeft geen gevolgen voor je uitkering,maar als de vader het kind erkend dan gaat de SoZaWe er vanuit dat de vader alimentatie gaat betalen en dit bedrag wordt van je uitkering ingehouden.