Waarom hanteert het bedrijfsleven de termen "producten en diensten" ipv "goederen en diensten"?

Op school leerde ik over twee soorten producten, namelijk "goederen en diensten" of in het engels "goods en services". Beide type producten hebben verschillende eigenschappen. Zo kun je goederen bezitten en diensten niet. Goederen zijn tastbaar en diensten zijn niet tastbare prestaties. Ik begrijp niet goed hoe deze begripsverwarring er nou is ingeslopen. Zelfs bedrijven die alleen maar diensten leveren hanteren "onze producten en diensten zijn....". Heeft iemand een verklaring?

Weet jij het antwoord?

/2500

omdat een product breder is. Een softwarepakket is geen dienst, maar het is ook niet tastbaar (jouw definitie van een goed). Hele juridische heisa wat nu onder welk begrippenkader valt, vandaar dat bedrijven in hun consumentencommunicatie deze verwarring waarschijnlijk proberen te omzeilen. Als ik een gokje mag wagen verwacht ik dat het inmiddels ook al een tijdje geleden is dat jij op de middelbare school zat.

Het is eigenlijk heel simpel, waarom een bedrijf niet over goederen praat. Goederen staan op de balans van het bedrijf. (roerende-, onroerendegoederen) Producten en/of diensten zijn simpelweg bedoeld om omzet te kunnen maken. Wanneer ik met mijn schoonmaakbedrijf de dienst interieurverzorging lever dan ben ik tevens wel in staat om hiernaast voor de klant alle benodigde producten te leveren. Als ik in plaats van producten, goederen aan de klant zou leveren dan gaat mijn zakelijke balans naar beneden. Tot het moment dat ik één negatieve balans heb en de belastingdienst bij mijn bedrijf komt informeren bij wie ik eigenlijk in loondienst ben. Zwart-wit gezien...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100