Wat is beter om mee te onderhandelen, een deurwaarder of gkb?

Door een scheiding hebben wij onze woning moeten verkopen, hierdoor is een restschuld ontstaan, de schuld gast door de helft, 1 deel voor mij en 1 deel voor mij ex.
Nu schiet bij mij de vraag te binnen, moet ik wachten op de deurwaarder die de zaken van de bank vertegenwoordigt of is het beter om een afspraak te maken met de GKB?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nooit afwachten en altijd initiatief tonen tegenover de schuldeisers. Hoe beter je meewerkt hoe makkelijker een minnelijk traject verloopt om tot een afspraak te komen. Je kan de zaken voor jezelf regelen, je hoeft je verder niet bezig te houden met de schuld van je ex, tenzij je natuurlijk zelf een vordering heb op je ex.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de bank kun je het echtscheidingsconvenant neerleggen waar in is vast gelegd wie welk deel van de schuld betaald en afspraken maken over de aflossing van dat deel.
ronron1212
10 jaar geleden
redhouse
10 jaar geleden
Echtscheidingsconvenant heeft geen enkel rechtsgeldigheid betreffende betaling restschuld.U heeft samen de hypotheek afgenomen bij de bank , dus als de 1 niet kan betalen komt de ander in beeld.
ronron1212
10 jaar geleden
Een echtscheidingsconvenant wordt bij de rechter bekrachtigd redhouse
ronron1212
10 jaar geleden
Het convenant geeft de verdeling van vermogen, bezittingen en schulden weer waarop de rechter beslist om de echtscheiding formeel te bevestigen. Bij de belastingdienst wordt vaak gecontroleerd of er geen sprake is van schenking en voor de schuldeisers is het het document om te bepalen hoe en wie de schulden heeft. Scheiden breekt alles maar niet de verplichting te betalen.