Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik woon thuis met schulden ouder heeft wspn wat zijn de gevolgen?

Mijn moeder heeft wspn door omstandigheden ben ik genoodzaakt om weer thuis te wonen. we vragen ons af of dit gevolgen heeft voor mijn moeder?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
842
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke leeftijd heb jij?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
29jr en een eigen inkomen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het inkomen dat je hebt is je privé-inkomen. Je moeder heeft haar eigen inkomen, of uitkering. Doordat je met haar gaat samenwonen wordt , voorzover het een bijstandsuitkering is, jouw inkomen het gezinsinkomen met het risico/gevolg dat de uitkering van je moeder stopt. Heeft je moeder AOW, dan blijft ze die ontvangen.
Maar ieder draagt zijn eigen schulden en de schulden van je moeder kunnen dus niet bij jou worden aangeslagen. Je hoeft die dus beslist niet te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch zou ik er mee oppassen . want als je moeder bijvoorbeeld huursubsidie krijgt en jij komt halverwege het jaar bij haar wonen en heb je nog eens kans dat ze alles terug moet betalen

Ik zou zo wie zo goed informeren want mogelijk dat die mensen die dat schuldgebeuren regelen over bepaalde dingen veel anders denken dan jij en wij doen , bijvoorbeeld over kostgeld e.d
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat je Moeder wekelijks geld krijgt en misschien huur subsidie
en dat je kostgeld gaat betalen ,dan wordt alles opnieuw berekent ,zodat zij niets hoeft in te leveren ,maar neem geen risico maar zekerheid
Neem even contact met de bewindvoerder (wsnp) of gemeente (schuldhulp).
en de situatie voorleggen
Hij of zij kan u nog beter helpen met deze vraag.
Normaal is het zo dat er altijd wel wat geregeld kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding