Kan je als Nederlander in Nederland in loondienst werken voor een Belgische opdrachtgever?

Je werkt gewoon in Nederland en je hebt een werkrelatie met een Belgisch bureau. Hoe zit dat nou precies met de inkomstenbelasting (btw is hier niet aan de orde want je bent geen zzp'er).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Voor de belastingdienst wordt dit zo gezien: Je wordt vanuit een ander land naar Nederland gezonden. Verder blijf je gewoon in Nederland woonachtig en dit betekend dat je Nederlands belastingplichtig bent. Dit betekend dat er concreet gezien niets veranderd, je betaalt nog steeds dezelfde inkomstenbelasting alsof deze gewoon in Nederland waren verkregen. Deze inkomsten tellen dus ook gewoon mee voor verzamelinkomens of toeslagen.