Wat is een vastrentend effect?

Ik was mijn accountancy aan het studeren tot ik 'vastrentend effect' tegenkwam.

De tekst is:
Soms belegt de houdstervennootschap in financiële vaste activa onder de vorm van een vastrentend effect. De waardering van vastretend effecten gebeurt tegen aanschaffingswaarde.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Het kan bijvoorbeeld een obligatie (van de overheid, of van een bedrijf) met een vaste rente gedurende de looptijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou u misschien ook weten wat vastrentende effecten te maken hebben met vorderingen? Dit is de volledige tekst: Subtitel: vorderingen op verbonden ondernemingen, op ondernemingen waarmee een deelnemingsverhouding bestaat of overige vorderingen die het karakter hebben van financiële vaste activa. Tekst: Vorderingen die het karakter hebben van financiële vaste activa worden meestal geboekt als een vordering op rekening. Het principe is dat de vorderingen worden gewaardeerd tegen nominale waarde. Soms belegt de houdstervennootschap in financiële vaste activa onder de vorm van een vastrentend effect. De waardering van vastretend effecten gebeurt tegen aanschaffingswaarde Ik begrijp niet veel van accountancy en ik zou daarom graag is een voorbeeld willen hebben als het nog gaan. Dank u bij voorbaat