Op mijn afrekening van Energiedirect wordt "Opslag verduurzaming E" berekend onder div. verbruikskosten euro 2,49. Wat zijn dit voor een kosten?

Op de rekening staat al een opslag duurzame energie voor gas en electra naar schatting verbruik vanaf 1 jan. berekend. Dit begrijp ik, maar wat is bovengenoemd bedrag dan weer? Of is dit een verzonnen opslag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik denk dat je Opslag duurzame energie bedoelt:

Per 1 januari 2013 betaalt u een heffing ‘Opslag Duurzame Energie’. Dat betekent dat u bij gemiddeld stroom- en gasverbruik volgend jaar ongeveer 9 euro meer betaalt, naast de al bestaande energiebelasting. De heffing is ingevoerd om de investering in duurzame energie te stimuleren. Het tarief voor de opslag geldt per kWh voor alle stroomproducten en per m³ voor alle gasproducten.

Wet Opslag Duurzame Energie (ODE)
Op 18 december is de Wet Opslag Duurzame Energie door de Eerste Kamer aangenomen. Deze wet voorziet in de invoering van een nieuwe heffing op het verbruik van elektriciteit en aardgas, naast de al bestaande energiebelasting. Het doel van deze nieuwe belasting is om de subsidieregeling Stimulering Duurzame Energieproductie SDE+ te financieren.

http://www.gaslicht.com/nieuws/heffing-opslag-duurzame-energie-per-1-januari.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas heeft Energiedirect een mooie pagina over de jaarrekening maar leggen ze niets uit (minpunt!): http://www.energiedirect.nl/klantenservice/jaarnota-energie Ik heb flink gezocht maar ik kan het niet vinden: ik denk dat je ze even om uitleg moet vragen. http://www.energiedirect.nl/klantenservice/contact