Krijg ik extra betaald als ik 14 uur op een dag heb gewerkt?

Ik werk bij een benzinestation. Ik heb gisteren 14,5 uur gewerkt omdat iemand ziek werd en niemand anders het werk kon doen. Krijg ik hiervoor meer betaald of mijn normale uurloon?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat moet je in je CAO bekijken, over het algemeen krijg je alleen meer betaalt na 23 uur of op zondag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal gesproken krijg je per uur betaalt dus krijg je je over uren ook uitbetaald, Het kan ook zijn dat je een zoveel-uren contract hebt en dan worden deze uren gewoon opgeteld. Pas wanneer je boven het aantal uren van je contract uitkomt krijg je dan pas extra uitbetaald. Volgende keer even informeren vóórdat je extra gaat werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij wordt betaalt per uur dus krijg je boven op die 8 uur nog 6 uurtjes daarbij. Maar als in je CAO staat dat je recht hebt op een toeslag, bv. nacht, avond en/of weekeind toeslag dan krijg je wat meer geld extra. Dus kijk maar ff in je CAO boekje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zijn meerdere opties voor afhankelijk van de CAO.

Je kan ze als verlof opnemen (vermeerderd met eventuele onregelmatigheid of overwerk toeslag)
Je kan ze laten bijschrijven bij je verlof.
Je kan ze laten uitbetalen.

Afhankelijk van de CAO wordt overwerk per dag, Week of maand berekend.