Mag ik als folderbezorger bijverdienen zonder dat huursubsidie in gevaar komt?

Ik verdien ongeveer 22 tot 25 euro per week en ik heb een WAO-uitkering. Ik krijg huursubsidie. Mijn uitkering is € 961,- per maand. Ik werk voor VSP-netwerk. Hoe moet ik dat regelen bij de belasting? Ik krijg het om de 2 weken netto op mijn rekening.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik ben alleenstaande en ben 57 jaar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Op de site toeslagen.nl kan je een proefberekening maken. Wel heb je hier een bruto inkomen voor nodig. Het is mogelijk dat dit een korting op je huurtoeslag tot gevolg heeft.

Als je jonger bent dan 65, alleenstaand en een inkomen hebt van maximaal € 21. 025,- bruto (dus bruto WAO plus bruto bijverdienste) dan houd je je recht op huurtoeslag. Als je gehuwd of samenwonend bent dan mag het gezamenlijke inkomen niet hoger zijn dan €. 28.550,- bruto per jaar. Alleen geldt wel, hoe hoger het inkomen (binnen de maximale marges) hoe lager de toegekende huurtoeslag. E.e.a. houdt ook verband met de hoogte van de huur. De maximale rekenhuur is €. 681,02 per maand. Dus, met alles rekening houdend, is je bruto inkomen ca. €. 16.250,- uit WAO per jaar plus ca. €. 1700,- bruto uit je bijverdienste. Dat is samen ongeveer €. 17.950,- waarmee je dus ruimschoots binnen de maximale grenzen blijft voor de huurtoeslag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100