Wat gebeurt er als aandelen dalen?

Ik heb een geschiedenis toets morgen en er staat dat de aandelen plotseling daalden in New York. Aandelen is toch dat je een deel van een bedrijf hebt? Is het dalen dan dat je verlies hebt of wat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Klopt met een aandeel heb je een deel van een bedrijf in handen. Vergelijk het met een auto die je met 10 man voor €1000,- heb gekocht. Maar doordat er in het nieuws komt dat het door jouw gekochte merk snel stuk gaat kan je hem nog maar voor €700,- verkopen. het aandeel auto is dan met 30% gedaald.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm oke ik snap het al bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ van mij. Zou willen dat ik em ook echt kon geven.