Wat is het uiteindelijke doel van modellen op de catwalk (zie uitleg)?

Ik zie modellen met de mafste kleding op de catwalk lopen en ik vroeg me af, hoe verdienen ze hier geld aan? Willen ze nu daadwerkelijk dat mensen met de belachelijkste kleding over straat gaan lopen of wat willen ze hiermee bereiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die modellen dienen als kapstok voor de kleding van
de modeontwerpers.
En die krijgen vaak dik betaald daarvoor, de goede modellen. Wat jij belachelijk vindt, vinden anderen mooi en zelfs kunst! De mode die door haute couturiers (modekunstenaars) gemaakt wordt, die dient ook als inspiratie voor de gewone mensen mode.

Antwoorden (2)

Een catwalk heet eigenlijk 'runway'. De catwalk is de manier waarop modellen lopen. Doel is om mensen te inspireren met creaties van de nieuwste mode door vooraanstaande modeontwerpers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die mensen laten de kleding zijn die ontworpen is door (meestal dan) een ander. Die persoon wil zijn/haar kleding verkopen en dat lukt alleen door die kleding te laten zien. Nu kan hij/zij daar zelf gaan staan en om de beurt die kleding even omhoog houden maar dat schiet niet op. Kleding moet je zien aan een persoon en van achteren en van voren en ook als die persoon loopt.

De modellen verdienen dus hun geld door die kleding te showen en ja die wordt verkocht. Je hebt shows voor goedkoper kledingmerken en voor de allerallerduurste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist.
Modellen zijn vooral wandelende kapstokken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL, die ga ik onthouden....