Als dat eens een keer voorkomt zal er misschien niet moeilijk over gedaan worden, dan kan het gezien worden als een kadootje.
Maar dat is dan toch geen vrijwilligersvergoeding te noemen?

Vrijwilligers die ouder zijn dan 23 jaar mogen een vergoeding van maximaal € 4,50 per uur ontvangen, met een maximum van € 150 per maand en € 1.500 per jaar. Vrijwilligers onder de 23 jaar mogen een vergoeding van maximaal € 2,50 per uur ontvangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is geen vrijwilligersvergoeding. Daar is het bedrag veel te hoog voor in relatie tot de bestede tijd.
Computoon
11 jaar geleden
Antwoord gebaseerd op de Belgische wetgeving:

Dat kan, maar de 'soort vergoeding' is onderworpen aan specifieke regels:

Als je meer dan € 24,79 per dag ontvangt moet je 'vrijwilligerswerkgever' verantwoorden waarvoor je deze vergoeding ontvangt. Vrijwilligerswerk is namelijk onbezoldigd werk, waardoor je géén loon mag ontvangen voor je werk. Indien dit toch gebeurt ben je juridisch gezien géén vrijwilliger meer.