kun je een sleutel van postbus van postnl zonder bevestingsbrief ophalen?

heb deze hier aangevraagd omdat ik veel in limburg verblijf maar officieel in het buitenland woon, dus brief gaat naar mijn officieel adres maar daar ga ik voorlopig nog niet naar toe

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nee dat is niet mogelijk. Wel kan jij iemand machtigen om de sleutels op te gaan. Echter dien jij een brief aan degene mee te geven dat jij machtigt dat Pietje de sleutels mag ophalen uit jouw naam. Het is dan belangrijk dat hij/zij legitimatiebewijs van zichzelf meeneemt maar ook een kopie van jouw legitimatiebewijs. Het is heel erg vervelend maar zo moet het echt gaan.

Hoe ik dit weet. Werk op de zakelijke markt van PostNL op de klantenservice en ik krijg deze vragen
zeer regelmatig.
Mocht degene niet bij de brief kunnen komen dan kan je altijd PostNL Business Service bellen en dan kunnen we een verzoek uitzetten om de brief digitaal naar jou te mailen. Het nummer is 088 868 68 68. Op werkdagen tussen 08:00 uur en 18:00 uur zijn ze bereikbaar. Houd je postbusgegevens bij de hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee dat kan niet, het kan zelfs niet met een kopie.

Na je aanvraag, ontvang je je postbusnummer via een bevestigingsbrief op het door jou opgegeven (vestigings)adres. De eerste keer dat je je post op je postbuslocatie gaat ophalen, krijg je de sleutel van de postbus. Vergeet hierbij niet:

De originele bevestigingsbrief van PostNL (geen kopie).
Een geldig legitimatiebewijs van de persoon op wiens naam de postbus is aangevraagd (geen kopie), of van een gemachtigde (via het machtigingsformulier)