Kan iemand mij iets vertellen over het seminar "Zo start u een eigen zaak" van de Kamer van Koophandel?

Is het voor alle eigen-bedrijven zinvol?

11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is altijd heel zinvol, zowel in Nederland als in België. Als startersadviseur geef ik echter de voorkeur voor Nederland aan het boek ZZP 2013 op de link http://www.managementboek.nl/boek/9789057123771/zzp-2013-handboek-voor-zelfstandigen-tijs-van-den-boomen (als je het dringend nodig hebt, misschien versie 2012 nemen).

Dat is pas een boek waar je enorm veel mee bent!

Ik ga proberen voor de schrijver ervan ook een Belgische versie te schrijven, maar zo goed als het origineel zal wellicht niet lukken.

Succes met je zaak in elk geval, in België zijn er nog nooit zoveel uit de zelfstandigheid gestapt als nu. De fiscale en para-fiscale druk maakt hier op dit moment zelfs gezonde bedrijven kapot.

PS: Let op, het V.A.R.-statuut lijkt serieus te gaan veranderen vanaf 2013/2014 met een online formulier waarvan je soms de uitkomst zult kunnen voorspellen als je weet hoe te antwoorden. Maar zowel in België als in Nederland worden nu heel wat extra zaken strafbaar zodat je handelsregister of ondernemingsnummer de juiste vestigingscodes zal moeten bevatten en overeenstemmen met je werkelijke activiteiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Bedankt!