Heb ik recht op al mijn zorgtoeslag?

Ik ben 15 nov 19 jaar geworden en heb sindsdien pas mijn zorg toeslag aangevraagd. Nu is mijn vraag of ik nog recht heb op de andere 12 maanden zorgtoeslag, krijg ik dat terug ?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Met onderstaande link kun je toeslag aanvragen voor 2012 en 2013. Vraag voor dit jaar wel snel aan.

De voorgaande jaren, niet op jou van toepassing, kun je slechts aanvragen als je uitstel van aangifte hebt gekregen voor dat bewuste jaar.

Kijk even goed of je het nu hebt aangevraagd voor dit of volgend jaar... Normaal vraag je het 1x maal aan, en wordt de rest.automatisch geregeld door de bd. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen met een recht op zorgtoeslag mag zorgtoeslag aanvragen met terugwerkende kracht. Dit geldt tot 1 april van het lopende jaar. Tot die datum kunt u met terugwerkende kracht zorgtoeslag aanvragen voor het gehele afgelopen jaar. Dus voor het jaar 2012 geldt dat u tot 1 april 2013 de tijd heeft om met terugwerkende kracht zorgtoeslag aan te vragen over 2012.

Je hebt dus behoorlijk geluk. Zorg wel dat je NU zorgtoeslag aanvraagt voor het jaar 2012 en niet alleen voor 2013. Je mist dus maar 2 maanden (nov en dec 2011).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het vorige week aangevraagd en heb als startdatum 1-12-2012 opgegeven. Kom ik nu in aanmerking met het terugwerkende kracht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou ik dus wijzigen in 1-1-2012 middels het wijzigingsformulier: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/inloggen_op_mijn_toeslagen of even bellen wat je nu moet doen: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/
fisbel
11 jaar geleden
Baksteen123: door de zorgtoeslag in te laten gaan per 01-12-2012 verspeel je 11 maanden zorgtoeslag !!!
Z.s.m. wijzigen dus. Pelle: twee correcties:
1. Er was voor Baksteen123 recht op zorgtoeslag m.i.v. 1 december 2011 - de eerstvolgende maand na zijn / haar verjaardag. Door deze zorgtoeslag niet op tijd aan te vragen is er 1 maand zorgtoeslag verloren gegaan.
2. M.i.v. belastingjaar 2012 kan de toeslag aangevraagd worden tot 1 september 2013. Ook zonder uitstel van aangifte. Deze wijziging geldt voor alle toeslagen behalve de kinderopvangtoeslag. Zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/aanvragen_en_wijzigen/aanvragen/toeslag_2012_aanvragen