Tot wanneer was er geen geld?

Ik moet op school een werkstuk maken over de handel van vroeger, maar ik wil weten tot wanner er geen geld was omdat dat dat in een van mijn hoofdstukken komt te staan.
Met geld bedoel ik echt munten en biljetten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

voor dat er geld was, maakten ze gebruik van andere voorwerpen vb. schelpjes

in india hadden ze al munten rond 500 v.c.
in china rond 770 v.c.
in de westerse landen begon het rond 7 v.c.

rond 14 n.c. hadden de chinezen al papiergeld, maar het kan zijn dat men elders al papiergeld had rond 7 n.c., maar dat is men niet zo zeker

de eerste creditcard werd gemaakt in 1950

ik hoop dat je daar wat mee bent...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je huiswerk moet je zelf maken,ik kan je wel vertellen waar je het antwoord kunt zoeken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_het_geld
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wikipedia is nooit een betrouwbare bron niko (:
Maar het is inderdaad een begin
niko
11 jaar geleden
zeg niet nooit.soms blijkt wiki wel betrouwbaar.