Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn werkgever houdt binnenkort een teambuildingdag. Ik ben verplicht mee te doen maar krijg maar de helft van de tijd uitbetaald. Mag dat zomaar?

Volgens mijn werkgever betalen ze maar de helft van de uren uit omdat het investeren in jezelf is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als de activiteit op een werkdag plaatsvindt waarop je normaal op het bedrijf zelf zou werken en deelname verplicht is, dient deze dag gewoon in zijn geheel als werkdag uitbetaald te worden. Net zoals een dag vergaderen met de OR ook gewoon doorbetaald dient te worden door de werkgever. (Bedenk: als je die dag een vakantiedag zou hebben opgenomen, zou hij ook gewoon doorbetaald worden.)

Dit is namelijk totaal iets anders dan een 'uitje met aanhang' dat door bijv. een personeelsvereniging op een dag in het weekend wordt georganiseerd en waaraan je vrijblijvend kunt deelnemen.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe hoef je in je vrije tijd niets voor je werkgever te doen. Maar je gaat er geen punten bij de baas mee scoren door daar moeilijk over te gaan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt mazzel. Bij veel bedrijven worden dit soort uitjes niet betaald. Het is niet verplicht maar als je niet komt krijg je wel een minnetje achter je naam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet verplicht maar als je niet komt krijg je wel een minnetje achter je naam. Nog even de vraag lezen. Ik ben verplicht mee te doen maar krijg maar de helft van de tijd uitbetaald.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding