Waar kun je een ronde stalen schijf krijgen met een dikte van 50mm en een gewicht van 50kg?

Zijn er bedrijven waar je een gewicht van 50 kg kunt kopen. Ik ben namelijk bezig met een rendementsmeting voor fietsnaven. Dit gewicht moet de radiale kracht op de schijf gaan vormen. Bij voorkeur moet het gewicht rond zijn omdat het gaat draaien en de dikt moet minder dan 50mm zijn.
Er is voor staal gekozen vanwege de hoge dichtheid. Het wiel moet zo compact mogelijk zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je zou eens kunnen informeren bij M.C.B.Die zitten o.a. in Eindhoven op het industrieterrein richting Eindhoven Airport. De straat heet De Keten, of De Schakel of iets dergelijks. M.C.B. staat voor Metaal Compagnie Brabant.

Bij de sportwinkel waar ze gewichten verkopen. Toegevoegd na 30 seconden: (Dan zit er wel een gat in 't midden - mag dat?)

Je kunt dit kopen bij elke machinefabriek, of constructiebedrijf bij je in de buurt. Je legt uit wat je van plan bent, en zij kunnen je zo vertellen wat het kost (eventueel ook om het te maken).

Ik zou eens bij de plaatselijke smederij langs gaan. Zij kunnen jou eenvoudig vertellen of het mogelijk is om z'n schijf te maken (5cm dik en 50 kg, dat moet dan volgens mij een ontzettend grote schijf worden die misschien wel niet eens op de fiets past) Een smit zou dit kan ook gelijk voor je kunnen maken. Ik denk alleen niet dat het erg goedkoop zal zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100