Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag de belatingdienst post van mijn ex naar mij sturen?

Omdat de belastingdienst niet op de hoogte is van het adres van mijn expartner hadden zijn post naar mij gestuurd. Toen ik hen belde zeiden ze dat ze dat weleens doen wanneer dat het laatst bekende adres is van iemand. Maar hij heeft hier nooit gewoond en we zijn al sinds 2007 geen (fiscaal) partner meer en wonen ook niet meer samen. Mag de belastingdienst dit zomaar doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

veel bedrijven met hetzelfde probleem doen dit.
ze hopen dat de achtergebleven partner weet waar de geadresseerde woont.

iedere keer als het gebeurt kun je op de envelop schrijven: onbekend = retour afzenden
als je dit volhoudt, zal je nog maar weinig post voor hem ontvangen.
of de belastingdienst dit "mag", het lijkt me dat het niet in de wet staat: "verboden" post te versturen naar bekend oud adres (hoe het dan ook bekend zou zijn : jouw adres...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lijkt me de meest plausibele uitleg. Dankjewel

Andere antwoorden (2)

Proberen mag dus ja ze kunnen het doen. Hiermee hopen ze een reactie te krijgen en dan misschien ook het nieuwe adres. Het is niet verboden.
(Lees meer...)
ronron1212
11 jaar geleden
Van de site van de Belastingdienst:

"Als u binnen Nederland verhuist, is het voldoende om uw adreswijziging bij de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) door te geven. Wij krijgen uw nieuwe woonadres automatisch van de gemeente."

Mij lijkt het erop, dat je ex partner jouw woonadres ten onrechte heeft opgegeven aan de gemeentelijke basisadministratie als het adres waarop hij woonachtig is. De Belastingdienst betrekt de gegevens van die GBA. Misschien kun je eens bij de gemeente informeren wie geregistreerd staan op je woonadres en wat aan een onjuiste registratie eventueel te doen is. (Ik neem aan dat een persoonlijk bezoek aan het gemeentehuis hiervoor noodzakelijk is, met legitimatiebewijs).
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om je bij iemand in te schrijven bij de gemeente, moet de huiseigenaar of hoofdbewoner altijd toestemming geven, dit lijkt me in dit geval niet mogelijk, zonder dat jenesy hiervan op de hoogte is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding