Ik heb bij mijn zoon nog een cadeaubon van Fixet gevonden.Die was geldig tot een jaar na 31-12-2007.Kan ik er nog wat mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (20)

ik ben bang dat je er niks meer mee kan
14 jaar geleden
rebecca
14 jaar geleden
mag ik ook weten waarom ik hier minnetjes voor krijg??
Dat is jammer, voorbij is voorbij...

Die kadobonnen is een lucratieve business, een heel groot percentage wordt nooit geïnd en dat loont zich zeer voor de uitgever...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee... helaas.

Toegevoegd na 57 seconden:
Of ze moeten het door de vingers zien voor een keertje..

Deden ze mij mij 'n keer bij de Blokker. Maar dat was geen 2 jaar maar hoogstens 2 maanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast10796;

Behalve als boekenlegger gebruiken niet, nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...
het is mogelijk dat je er nog geld voor kunt krijgen.
als oud papier.
maar je kunt vragen of ze over hun hart willen strijken omdat je er niet aan gedacht hebt. als het een lieve man of een vrouw is dan doen ze dat wel.
anders niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt bij je zoon een cadeaubon gevonden,
en vraagt of JIJ er wat mee kunt?

Wat denk je nou zelf, dat ding is van je zoon!
En nee, daar kan je niks meer mee als die verlopen is.
Er staat namelijk een uiterste geldigheidsdatum op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het proberen ,je weet het maar nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat in zo'n geval altijd mijn vrouw gaan... een dame krijgt alles voor elkaar. Klinkt sexistisch, maar het is echt waar. Zeker bij de autogarage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) ja mij lukt het ook meestal heeft niets te maken met sexistisch hoor.Het is maar net hoe je de dingen brengt en hoe je onderhandeld.
Ja hoor, deze bon mag wettelijk niet worden geweigerd!
Zelfs al staat er een uiterste datum op! Kadobonnen hebben namelijk de zelfde waarde als geld! Je kunt er dus op staan dat ze de bon innemen!

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben het na gaan zoeken, maar de consuwijzer beweert toch iets anders als dat ik dacht, namelijk het volgende:

Hoe lang is een cadeaubon geldig?
Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op, en hoe lang de bon geldig is. Is een cadeaubon korter dan een jaar geldig? Dan kan dat niet redelijk zijn. De verkoper moet dan aantonen dat dit toch redelijk is. Bijvoorbeeld bij consumptiebonnen of muntjes voor een bepaald feest of festival.

Is uw cadeaubon niet meer geldig? Dan kunt u de verkoper niet dwingen om toch nog iets uit te mogen zoeken. Soms mag u toch nog iets uitzoeken. Dat hangt af van de verkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet geschoten is altijd mis! Fixet wilt denk ik ook geen slechte naam hebben. Ik heb ook al eens gehad dat ik een waardebon gewoon nog in kon leveren nadat deze verlopen was.
En als je hem inlevert doe dat dan niet bij zo'n zeurwijf die zich strikt aan de regeltjes houdt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het zo te spelen ,dat als je eens een keer een duur stukje gereedschap nodig hebt,of een partijtje bouwmaterialen,dat je de korting evt met de cadeaubon kunt verrekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je bijna een jaar te laat... kon je zelf wel bedenken lijkt me....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oja.. verkeerd gerekend... nou ja.. te laat is te laat. Principe blijft hetzelfde.
Het hangt er vanaf of het een bon is die speciaal is verkregen bij een actie, of een bon die door iemand is gekocht, en aan hem cadeau is gegeven. In principe is die bon gekocht voor een bedrag aan geld, en geld kent ook geen verloopdatum.
Sommige winkels willen met dit soort bonnen de hand nog wel eens over het hart strijken en hem alsnog innemen. Dit is dan echter wel een coulance beleid, waarmee ze hopen in de gunst van de koper te komen.
Tenslotte hebben zij het geld voor de bon ook gewoon ontvangen zonder er nog een dienst voor terug te moeten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor daar kan je nog wat mee. Weggooien bijvoorbeeld....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee helaas
kado bonnen blijven maar een jaar geldig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken een meisje van 15 jaar en die kan echt alles krijgen met zo'n kadobon als ze maar hard genoeg zeurt!
Maar er staat niet voor niets "geldig tot.."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een jaar na 31-12-2007 is 31-12-2008 en NIET 31-12-2009. Bonnen moet je zo snel mogelijk innen anders krijg je dit soort dingen, jammer want nu is het weggegooid geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fixet wil zijn goede naam behouden,dus neemt hij het wel aan...
Stel je voor dat Fixet de Koude Douche zou krijgen van Radar omwille van een verlopen cadeaubon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O,nee?....hahaha...
Ja hoor, deze bon mag niet geweigerd worden, er is immers ooit geld voor betaald. Zo concludeert de consumentenbond, een kennis van mij heeft deze vraag daar eens gesteld.

Heb laatst een bon van Ici Paris uit 2007 nog kunnen inleveren en kreeg daar een nieuwe voor. Je kunt daar een formulier voor ophalen in de winkel en deze ingevuld met de originele bon naar hoofdkantoor toesturen. Je krijgt een nieuwe bon thuisgestuurd.

Wellicht kan bovenstaande ook bij Fixet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan die bon altijd nog uitgeven. Immers heeft de gever hiervoor betaald. Mensen laten zich gewoon veel te snel afschepen. Gewoon met je bon naar de winkel dus............. en laat je inderdaad niet afschepen.Als het niet lukt, gewoon Radar benaderen, maar je niet in een hoekje laten drukken.